بهترین روش کاشت مو

۶ بازديد

کاشت مو به روش BHT

کاشت مو BHT یکی از به روزترین روش‌های کاشت مو می‌باشد که در چند سال اخیر طرفداران زیادی یافته است. BHT مخفف body hair trans است؛ در این روش عمل کاشت، با توجه به بانک موی شخص بیمار انجام می‌شود. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت در این روش، پیاز مو از سر یا سایر بخش‌های بدن برداشته می‌شود و عمل کاشت مو صورت می‌پذیرد. اطراف قفسه سینه، کمر، ران‌ها، کتف، ساق پا و سایر نقاط پرموی بدن بهترین کاندیداها برای برداشت مو از سطح بدن، به شمار می‌روند. اگرچه متخصصین کاشت موی سر به بیماران توصیه می‌کنند تا زمانی که مقدور است از موهای پس سر به‌منظور عمل کاشت استفاده شود. درصورتی‌که بیمار بانک موی ضعیفی در سر داشته باشد، پزشکان از موی سایر نقاط بدن به‌منظور انجام عمل کاشت استفاده خواهند نمود. نوع پوست، عمق قرارگیری فولیکول مو در قسمت زیرین پوست، ضخامت مو و جهت فولیکول‌ها از بارزترین تفاوت‌های موهای سر با سایر نقاط بدن به‌حساب می‌آیند. از بزرگ‌ترین محاسن این روش می‌توان به طبیعی بودن مو و امکان رشد آن اشاره کرد. امکان عدم رشد یابی کیفیت بودن موهای کاشته شده نیز از بارزترین معایب این روش به شمار می‌رود. به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر با روش BHT در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

نحوه کاشت مو با استفاده از موهای بدن

همان‌طور که در بالا ذکر شد، در صورت ناکافی بودن بانک موی سر، از موی سایر بخش‌های بدن برای کاشت استفاده خواهد شد. قطعاً تجربه و تبحر پزشک متخصص مهم‌ترین موردی است که در اثربخشی کاشت نقش خواهد داشت. ایجاد شکاف مناسب فولیکولی، تعیین بهترین محل دریافت (از لحاظ جهت و زاویه)، طراحی خط مو و جای دادن مناسب گرافت از جمله اموری است که باید ضمن کاشت انجام گیرد. مراقب‌های پس از عمل از دیگر مواردی می‌باشد که برای رسیدن به نتیجهٔ مطلوب باید به آن اشاره کرد.

نکات مهم در کاشت مو به روش BHT

یکی از مسائلی که باید به آن توجه شود این است که موی بدن انسان برای مدت 6 ماه، بیش از 2 اینچ رشد نخواهد داشت. شایان‌ذکر است که در برخی مواقع به مدت چند سال در همین شرایط باقی خواهد ماند؛ از همین رو متقاضیان کاشت که بانک موی سر ضعیفی دارند باید به این مورد دقت نمایند. اگرچه استخراج و کاشت مو از بدن به سر در این شرایط، برای افرادی که به طاسی سر دچار هستند، راهکاری نسبتا معقول خواهد بود.

عدم سازگاری موی سر و بدن از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود. تفاوت در رنگ و جنس موی سر و بدن از جمله مشکلات دیگری است که بیماران باید مدنظر داشته باشند.

موارد ذکر شده از شایع‌ ترین مشکلاتی است که افرادی که متقاضی انجام کاشت به روش BHT هستند باید به آن توجه نمایند. البته لازم به ذکر است که مراقبت های بعد از کاشت مو بانوان اندکی متفاوت تر از موارد ذکر شده می باشد.

دوران نقاهت کاشت مو به روش BHT

مدت‌زمان لازم برای مشاهده روند بهبودی در بیماران پس از عمل، بازه‌ای 3 ماهه می‌باشد. به‌عبارت‌دیگر می‌توان گفت از زمانی که عمل برداشت مو از پس سر یا سایر نقاط بدن به قسمت جلویی سرانجام می‌شود، به 3 ماه زمان نیاز خواهد بود تا آثار و روند بهبودی به‌آرامی حس گردد. تاکنون بیماران زیادی از ماندگاری جای زخم محل‌هایی که در آن برداشت صورت گرفته است، ابراز نگرانی کرده‌اند. برای رفع این عارضه به زمانی 1 ماهه نیاز است که در طول این زمان‌ ترمیم جای زخم به‌طور کامل صورت می‌پذیرد.  در رابطه یا سایر روش های کاشت مو مانند کاشت مو fit  ممکن است که میزان دوران نقاهت متفاوت باشد.

سایر کاربردهای کاشت مو به روش BHT

آقایانی که موهای صورتشان کم و یا کم‌پشت می‌باشد نیز می‌توانند از این تکنیک به‌منظور برطرف کردن مشکلشان استفاده نمایند. توصیه متخصص برای رفع این مشکل استفاده از موهای پس سر است.

کاشت مو به روش BHT برای افرادی که قسمتی از محل رویش مو در سر یا صورتشان به دلیل سانحه و یا جای بخیه از بین رفته است نیز مناسب می‌باشد. در کاشت مو رباتیک نیز نیاز می باشد تا مراقبت های لازم را از پزشک متخصص مطلع شوند.

بعد از زایمان عمل لیپوماتیک باید انجام داد یا ابدومینوپلاستی؟

۵ بازديد

زندگی بعد از بارداری  و زایمان همیشه مانند قبل نیست. تنها تلاش برای داشتن تغذیه سالم و ورزش ممکن است برای داشتن اندامی  مانند پیش از بارداری کافی نباشد. اگر هر بار که به آینه نگاه می کنید، بخاطر افتادگی پوست شکم، احساس می کنید اعتماد به نفس شما کم تر شده است. اگر ماه ها گذشته است و پوست شما هنوز کاملاً به حالت قبل برنگشته است، تغییرات حاملگی در بدن شما ممکن است دائمی باشد. همین مشکل در مورد کسانی که وزن کم کرده اند نیز صدق می کند. با رسیدن به وزن ایده آل و کاهش وزن شما به یک هدف باورنکردنی دست یافته اید و باید احساس غرور کنید. متأسفانه ، پوست شل باقی مانده که در ناحیه میانی بدن شما آویزان است ، بازمانده ای از گذشته شما است. شما دیگر نمی خواهید آن شخص باشید و می خواهید آن پوست شل و آویزان روی شکم شما برای همیشه از بین برود. هیچ کس نمی تواند شما را سرزنش کند.                  

لازم به ذکر است که در برخی افراد نیز به علت چربی کمی که در ناحیه شکم و پهلو دارند ، لیپوماتیک می تواند درصد بالایی از مشکل آن ها را از بین ببرد. در برخی موارد نیز در جراحی ابدومینوپلاستی برش بسار کوچک خواهد بود . پس انتخاب اینکه لیپوماتیک یا ابدومینوپلاستی ؟! با مشورت جراح صورت خواهد گرفت. 

آیا می خواهید شکمی صاف و شکیل تر داشته باشید؟ جراحی زیبایی می تواند یک راه حل باشد…    

جراحی ابدومینوپلاستی (که به آن Tummy Tuck نیز گفته می شود) و لیپوساکشن یا لیپوماتیک دو عمل جراحی بسیار مشابه و در عین حال متفاوت هستند. 

  دو راه کار اصلی که یک جراح زیبایی می تواند به کمک آن ظاهر شکم شما را بهبود بخشد ، تامی تاک و لیپوساکشن یا لیپوماتیک است.   

  هدف هر دو ایجاد ظاهری صاف، باریک و کوچکتر برای شکم می باشد. با این حال ، از نظر روش جراحی، زمان بهبودی و خطرات موجود، تفاوت های اساسی بین این دو وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت تامی تاک و لیپوساکشن و اینکه کدام روش برای شما بهتر است، با ما همراه باشید!

اما تفاوت این دو روش چیست و از کجا بدانیم کدام عمل جراحی برای ما مناسب تر است؟ در اینجا یک راهنمای کوتاه در مورد تفاوت بین لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی (تامی تاک) آورده شده است.   

جراحان پلاستیک ادعا می کنند که هر دو روش باعث می شود که شکم صاف، سفت و کوچکتر به نظر برسد. اما این دو روش متفاوت هستند و دارای خطرات و نتایج متفاوتی نیز می باشند.

تفاوت اصلی بین دو روش جراحی شکمی به شرح زیر است: 

لیپوساکشن و یا لیپوماتیک شکم رسوبات کوچک چربی در بدن را که در لگن، ران ، قسمت پایین بدن یا شکم قرار دارد از بین می برد.

لیپوساکشنابدومینوپلاستی یا تامی تاک چربی و پوست اضافی را از بین می برد، که با رژیم و ورزش نمی توان آن را برطرف کرد.

چه کسانی کاندیداهای مناسب لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی هستند؟

این دو روش برای افرادی با اهداف زیبایی مشابه طراحی شده است. اما تفاوت اصلی این دو در جای زخم و میزان اهمیت آن برای فرد است.

در صورت بارداری یا کاهش وزن قابل توجه، می تواند باعث کشش پوست شکم و اطراف آن شود.

با روش جراحی تامی تاک می توان به بازگرداندن ظاهر صاف و مسطح شکم و پهلو ها کمک کرد

با این حال ، این روش برای همه مناسب نیست و در برخی موارد باید از جراحی تامی تاک صرف نظر نمود

اگر شاخص توده بدنی (BMI) بالای ۳۰ باشد.

اگر قصد باردارشدن داشته باشید

اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید

اگر بیماری قلبی مزمن دارید

در روش لیپوساکشن و یا لیپوماتیک ، هنگامی که ناحیه شکمی بی حس شد ، جراح تعدادی برش کوچک در اطراف رسوبات چربی اطراف شکم ایجاد می کند. سپس یک لوله نازک به زیر پوست وارد می شود تا سلولهای چربی شل شود و از یک خلا پزشکی برای مکش چربی جدا شده استفاده می شود و در نتیجه شکم صاف تری ایجاد می شود.

تفاوت نتایج لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی (تامی تاک) و به وضوح قابل تشخیص نیست. درواقع هر دو نتیجه یکسانی دارند: شکم صاف تر. با این حال ، ابدومینوپلاستی اغلب ماندگارتر از دیگری است …

بعد از تامی تاک ، نتایج اغلب دائمی هستند. این روش به تقویت عضلات شکم و دیواره شکم کمک می کند. پوست اضافی برداشته شده، بر نمی گردد مگر اینکه وزن شما تغییر کند یا باردار شوید.

افرادی که عمل لیپوساکشن انجام داده اند، انتظار دارند پس از بهبودی ظاهری صاف و متناسب پیدا کنند. گفته می شود این نتایج دائمی هستند، اما اگر در آینده وزن اضافه کنید، چربی در بدن تجمع می یابد، البته نه همیشه در مناطقی که ساکشن شده اند!

مواردی که باید در نظر گرفته شود!

اگر به فکر انجام این کار هستید ، دقیقاً مانند سایر روش های زیبایی، انجام عمل تامی تاک تصمیمی نیست که به راحتی گرفته شود. اطمینان حاصل کنید که تحقیقات کاملی در مورد روش کار انجام داده اید، از جمله هزینه و هر گونه عوارض جانبی که ممکن است رخ دهد. مهم است که قبل از اقدام به جراحی برای تحقیق و تصمیم گیری وقت بگذارید ، زیرا این یک روش مهم جراحی است که برای بهبودی به هفته ها زمان نیاز دارد، بنابراین بیماران باید این مورد را در نظر بگیرند زیرا در کار تأثیر می گذارد، خصوصاً اگر شغل فعالی دارید…

توجه به این نکته مهم است که نه لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی هیچکدام راهکاری برای کنترل وزن شما نیستند. علاوه بر این ، پیروی از هر دو روش تعادل وزن با ورزش منظم و داشتن یک رژیم غذایی متعادل مهم است، در غیر این صورت نتایج جراحی از بین می رود.

بهترین دستگاه برای لیزر موهای زاید بیکینی کدام است؟

۵ بازديد

چند جلسه درمان برای لیزر موهای زائد بیکینی نیاز است؟

موهای بدن با سرعت متفاوتی نسبت به یکدیگر رشد می­کنند. به علاوه هر فولیکول مو نیز در چرخه جداگانه­ای نسبت به سایر فولیکول­های مو است. چرخه رشد مو شامل سه مرحله آناژن و تلوژن و کاتاژن است که در هر فولیکلول متفاوت است. بهترین زمان برای اینکه روی یک فولیکول مو از لیزرموهای زائد استفاده کنیم زمانی است که مو در مرحله آناژن خود باشد که بیشترین اتصال مو با فولیکول است.

به همین خاطر لیزر موهای زائد باید در چند جلسه انجام شود تا یک بار همه موها در فاز آناژن خود با لیزر موهای زائد بیکینی در تماس باشد تا تمام فولیکول‌­ها در این مناطق از بین برود.

به طور معمول در ناحیه تناسلی و ژنیتالیا چرخه مو هر 30-45 روز طول می­کشد و به همین دلیل توصیه می­شود با مراجعه به مراکزی که معتبر هستند و مشورت با پزشک زمان بین جلسات را با توجه به نوع پوستی که دارید معین کنید.

چه نوع پوستی برای لیزر موهای زائد بیکینی مناسب‌­تر است؟

ما چند نوع پوست از نظر رنگ داریم و نوع پوستی شماره یک بهترین نوع و تایپ پوستی برای لیزر موهای زائد است.

هرچه رنگ پوست سفیدتر باشد و رنگ موها تیره­تر باشد فرد نتایج بهتری را از لیزر موهای زائد بیکینی خود می­گیرد.

 اگر رنگ پوست تیره­‌ای داریم آیا امکان دارد از لیزر جواب نگیریم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که درست است که بهترین جواب دهی برای پوست روشن با رنگ موی تیره است اما اگر به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید با اپراتور مجرب با استفاده از روش­های مثل افزایش دامنه و کاهش انرژی باز هم می توانید بدون اینکه نگران عارضه خاصی باشید از لیزر موهای زائد بیکینی استفاده کنید و از نتایج آن مثل داشتن پوستی لطیف بهره ببرید. البته که در صورت استفاده از دستگاه های لیزر استاندارد چون دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا عوارضی برای فرد وجود نخواهد داشت.

اولین مطالب آزمایشی من

۵ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۵ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.